niedziela, 23 lutego 2014

Pierwsza Książka :)



Pierwszą książką, którą chciałabym wam polecić jest Carrie".
„Carrie” Stephena Kinga jest jedną z jego pierwszych opowieści. Skupia się na postaci Carrietty White, nastolatki o telekinetycznych zdolnościach. W moim odczuciu już od pierwszej sceny, tytułowa bohaterka wzbudza w czytelniku litość, która tylko się umacnia w miarę czytania książki. Młoda, odizolowana od społeczeństwa, będąca pod stałym wpływem despotycznej matki dziewczyna nie ma pojęcia o życiu jakie prowadzą jej rówieśnicy. Pod wpływem wyrzutów sumienia jednej z koleżanek Carrie trafia na wiosenny bal, mający być wspaniałą zabawą absolwentów szkoły. Jednak ta noc okazuje się być Nocą zagłady, podczas której panna White, wystawiona, nie pierwszy raz, na pośmiewisko da upust swoim emocjom i pogrąży swe rodzinne miasteczko w chaosie...
Moim zdaniem, „Carrie” to dość krótka, jak na znanego z długich dzieł autora, powieść, która ukazuje co dzieje się w psychice osoby będącej pod notorycznym wpływem swojego rodzica, który stara się także zminimalizować wpływ wszelkich bodźców zewnętrznych na swoje dziecko.
Jest to ciekawa, wciągająca powieść, której przeczytanie zajmie maksymalnie dwa wieczory. POLECAM, bardzo wciąga, napisana jest zrozumiale, nie jest zagmatwana, ale konkretna i ciekawa :)

Życzę miłej lektury :)


1 komentarz:

  1. Wcześniej nie znałam tej książki! Ale jak tylko ją tutaj zobaczyłam to zagłębiłam się w lekturze i nie mogłam się od niej oderwać !!! Zakochałam się w tym autorze :D Dziękuję za rekomendacje, polecam całym Kielcom

    OdpowiedzUsuń